Handelsbetingelser

General information
Salg fra www.houseofjewellery.dk sker af House of Jewellery ApS, Ramsherred 1,1, 5700  Svendborg – CVR 3791 8075
Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrigt brug kontakt venligst vores kundeservice på:
 

House of Jewellery ApS
Ramsherred 1,1
5700  Svendborg
Tlf. +45 6915 5500

Åbningstider: 
Mandag til torsdag: 08:00-16:00
Fredag: 08:00-15.00
Weekend og helligdage: lukket

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse.
En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.


Betaling

House of jewellery ApS accepterer følgende betalingskort: Dankort, Visa, Visa Electron og Mastercard. Pengene bliver først hævet fra dit betalingskort, når varerne sendes fra vores lager.
Vi tager forbehold for prisændringer som følge af momsforhøjelse og ændrede afgiftsregler. Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter. Omkostninger vedrørende levering og fragt kan variere og lægges til for hver bestilling. Beløbet for købet trækkes først ved varens afsendelse. Transaktionsgebyret overstiger ikke de af Nets fastsatte gebyrer.


Levering

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. 
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 3-4 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Fragtomkostninger ogleveringsmetode fremgår tydeligt ved bestilling. Vi benytter GLS til alle vores forsendelser. Bemærk at House of Jewellery ApS er ikke forpligtet til at levere varer, der er udsolgt fra lager. Vi pakker naturligvis smykkerne i smukke Blossom Copenhagen æsker, men vi har desværre ikke mulighed for yderligere indpakning i fx gavepapir.

Priser, gebyrer og fragt

House of Jewellery ApS forbeholder sig ret til ændring af priser, der måtte være fejlagtigt angivet på House of Jewellery ApSs online shop. House of Jewellery ApS tager endvidere forbehold for prisændringer samt for ændringer af gebyrer og/eller andre omkostninger angivet på House of Jewellery ApSs online shop til enhver tid, f.eks. på grund af ændringer i momssatser eller andre offentlige gebyrer og afgifter, stigende omkostninger eller som følge afden normale udvikling i detailpriser baseret på januar 2016 priser i Danmark.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder,
som ligger uden for vores rimelige kontrol. House of jewellery ApS erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrænset til et beløb svarende til prisen på den vare, som du har købt. 
House of jewellery ApS påtager sig produktansvar over for dig ifølge gældende lovgivning.

 

Returnering og fortrydelsesret
Vi har 14 dages returret på alle varer. 


KAN JEG BYTTE EN VARE?

Nej, du kan desværre ikke bytte din vare hos os, men du kan altid lægge en ny ordre for at modtage den rigtige vare. Den vare, du ikke ønsker at beholde kan du nemt og enkelt sende tilbage til os, og vi vil tilbagebetale dig. Ifølge lovgivningen har du 14 dage til at sende en uønsket vare tilbage. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelses-/returneringsret skal varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret være os i hænde. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
 Vi henstiller til at internationale køb returneres via Fedex eller lignende, for at sikre at varerne forsendes sikkert og er forsikret under transporten. Du kan dog også vælge en anden sikker forsendelsesmåde. 

Bemærk: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på (fx som ved en afprøvning i en fysisk butik).
 Hvis du har taget varen i brug, ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde ud fra følgende principper for værdiforringelse:
 

– Ingen tegn på brug og varen er i original emballage: 0%

– Mindre tegn på brug af varen og/eller original emballage: ca. 25%

– Synlige tegn på brug af varen og/eller manglende/beskadiget original indpakning: ca. 50%

– Synlige skader på varen som fx ridser eller ikke fjernbare pletter: ca 100%
 

Hurtigst muligt efter vi har modtager dine returvarer, vil vi betale dig det beløb du har til gode tilbage. Der kan gå 2-30 dage før pengene er til disposition på din konto. Det kommer an på hvilken aftale du har med din bank og kortudsteder. Ved returnering eller ombytning bedes du venligst vedlægge en udfyldt returformular samt en kopi af ordrebekræftelsen eller følgesedlen.
 

Når du returnerer skal du altid oplyse fakturanummer, varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen.
Du må også meget gerne vedhæfte billede af varen, der så vidt det er muligt viser defekten. 
Bemærk: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er blevet tilpasset dine personlige specifikationer.
Print venligst fortrydelses- og returformular og vedlæg dine varer.
DOWNLOAD FORTRYDELSES- OG RETURFORMULAR
 

Du dækker selv omkostningerne forbundet med returnering. 
Returner venligst til:

House of Jewellery ApS

Ramsherred 1,1
DK-5700 Svendborg
Att: Webshop

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende

Reklamation
House of Jewellery ApS giver 2 års reklamation på vores produkter. Vi skelner dog mellem produktionsfejl, brud og almindeligt slid ved brug.

 House of Jewellery ApS dækker produktionsfejl fx løse sten eller misfarvning af overflade. 



Brud kan være: 

En halskæde eller lås knækker. Hvis bruddet skyldes misbrug af varen, dækker garantien ikke.


Almindeligt slid ved brug:

Almindeligt slid ved brug betyder, at produktet er brugt over en lang periode og derfor ikke dækkes af HOJ ApS garantien.

Eksempler inkluderer, men udelukker ikke andre scenarier: Ridser i overfladen, ændringer i guldbelægningen og smykkets overflade. Bemærk venligst at overfladebehandlinger som forgyldning, sort rhodinering og lign. er overfladebehandlinger – og farven vil ved brug og med tid blive slidt af. Reklamationsretten frafalder derfor efter rimelig tid på denne type slid.
Reparation af House of Jewellery ApS smykker udført af andre end House of Jewellery ApS vil medføre, at garantien bortfalder.

Kundeservice
Du kan ringe til vores kundeservice på  +45 6915 5500

Åbningstider: 
Mandag til torsdag: 08:00-16:00
Fredag: 08:00-15.00
Weekend og helligdage: Lukket

Ved klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@houseofjewellery.dk
Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med varen, du har købt, og ikke kan blive enig med vores Kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten.
Klager kan rettes til Forbrugerklagenævnet, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk.

U-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: ec.europa.eu/odr 
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: info@houseofjewellery.dk